waitroseفروشگاه ‌های زنجیره ‌ای بزرگ 1

قسمت اول فروشگاه ‌های زنجیره ای Wait rose

 

فروشگاه های زنجیره ای Wait rose در سال 1904 تاسیس گردید و دفتر مرکزی آن در شهر Bracknell قرار دارد.

این فروشگاه زنجیره ای، 332 فروشگاه در کشور انگلستان دارد که 65 عدد از آن ها فروشگاه های کوچک (Little wait rose) میباشند و با دارا بودن 5/1 درصد از سهم بازار به دوازدهمین فروشگاه خرده فروشی انگلستان بدل گشته است.

این شرکت محصولات خود را به 52 کشور دنیا صادر می کند و در خاورمیانه نیز شعبه هایی دارد. فروشگاه های Wait rose در گروه فروشگاه های لوکس رده بندی می شوند زیرا با بهره گیری از تجهیزات لوکس مانند یخچال های فروشگاهی از جمله یخچال پرده هوای گران قیمت فضای خرید بهتری را خلق کرده است در حالیکه قیمت های بیشتر اقلام آن با فروشگاه هایی مانند Tesco برابر است.

سال 1983 فروشگاه Wait rose به اولین سوپرمارکت زنجیره ای که غذای ارگانیک و سالم (Organic food) می فروشد، بدل گشت و در سال 2008 موفق شد 18 درصد از سهم فروش غذاهای سالم کشور انگلستان را به خود اختصاص دهد. در سال 2016 با بیش از 2000 آیتم و 1/1 میلیارد فروش سالیانه به یکی از پنج برند فروش مواد غذایی با بیش از 1 میلیارد پوند بدل گشت.

در انتهای سال 2011 اولین کارت وفاداری مشتریان را به نام My wait rose صادر کرد و به دارندگان آن، بر روی برخی محصولات به میزان 10 درصد تخفیف داد.

همچنین در فروشگاه ها، چای و قهوه رایگان به دارندگان کارت داده می شود که همین امر، فروشگاه Wait rose را به دومین تامین کننده قهوه در انگلستان بدل کرده است.

Wait rose و برندهای وابسته به آن به کارمندانش تعلق دارد و امکان فروش به اشخاص خارج از مجموعه را ندارد و سالیانه بین 10 تا 20 درصد سود به سهامداران پرداخت می کند. همچنین بخشی از سود خود را به موسسات خیریه می دهد و مشتریان می توانند بین این موسسات خیریه انتخاب کنند که به کدامیک تعلق گیرد.

در سال 2005 بنیاد Wait rose تاسیس گردید که کمک هزینه هایی جهت آموزش و خدمات سلامت به کشاورزان آفریقای جنوبی ارائه می کرد و بعدها به غنا و کنیا نیز گسترش یافت.

فروشگاه های Wait rose در اندازه های مختلفی وجود دارندکه در تمام این فروشگاه ها از یخچال های پرده هوا استفاده شده است و کوچکترین شعبه ی آن با مساحت 230 مترمربع و بزرگترین آن با مساحت 5200 مترمربع می باشد.

در برخی از فروشگاه ها، رستوران هایی وجود دارند که با محصولات داخل فروشگاه از یخچال فروشگاهی پرده هوا، به مشتریان غذاهای گرم و سرد ارائه می نماید.

 

waitroseفروشگاه ‌های زنجیره ‌ای بزرگ

 

  • حضور آنلاین

ماه آوریل سال 2000، شرکت خرده فروشی ocado شکل گرفت که تنها در تعدادی از شهرهای انگلستان فعالیت داشت.

ماه اکتبر همان سال، شرکت jown lewis  به عنوان یکی از شرکای اصلی وارد این کسب و کار گردید که در ماه ژانویه ی سال 2002 فعالیت مشترک دو شرکت به طور رسمی آغاز گردید.

در ماه آگوست سال 2020 شرکتwait rose  اعلام کرد که کار باocado  را متوقف خواهد کرد که در اول سپتامبر آن سال این امر محقق گشت و ocado با رقیب wait rose که شرکت marks & spencer است، شروع به کار نمود.

نهایتا شرکت wait rose سرویس تحویل خود را در سایت waitrose راه اندازی نمود که قبلا فقط در چند فروشگاه محدود وجود داشت.

wait rose به اولین سوپر مارکتی بدل گشت که هزینه ی ارسال اجناس را رایگان نمود.

در اکتبر سال 2011 ، شرکت wait rose یک دفتر در غرب لندن افتتاح نمود که با استخدام 200 نفر، تحویل کالا به غرب و مرکز لندن را برعهده داشتند

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *