پیدایش فروشگاه  کارفور

 شرکت کارفور توسط خانواده‌های Badin،Fournier و Defforeys در سال 1959 تأسیس شد و فعالیت خود را در سال 1960 میلادی در حومه شهر آنسی در نزدیکی یک تقاطع آغاز کرد (در فرانسوی، کارفور (Carrefour) به معنای تقاطع است). کارفور با بیش از 15663 فروشگاه یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنیا محسوب می‌شود که مقام اول را از نظر کیفیت مواد در اروپا دارد. این گروه در حال حاضر بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای از لحاظ تعداد، دومین از لحاظ درآمد و سومین از لحاظ سوددهی بعد از وال مارت و تسکو در جهان است. شعارهای کارفور در کشورهای مختلف تفاوت دارد و بسیار در جذب مشتریان تأثیرگذار است. در سال 2017 Alexandre Bompard از جانب هیئت‌مدیره به‌عنوان رئیس و مدیر اجرایی انتخاب شده است. دفتر مرکزی این شرکت در لووالوا پره فرانسه واقع می‌باشد. در اینجا نگاهی به فعالیت‌های این شرکت فرانسوی در سراسر دنیا داریم

 

فروشگاه

 

فروشگاه کارفور در کشور های مختلف

 فرانسه

در سال 1976 کارفور محصولاتی با برند خصوصی با نام محصولات آزاد را به بازار فرستاد که بدون برند اما “ارزان‌تر و به خوبی کالاهای با برند” بودند. این کالاها شامل روغن، بیسکوییت، شیر و پاستا بود که بدون برند و با بسته‌بندی سفید و قیمتی ارزان به فروش می‌رفت. کارفور همچنین شروع به توسعه فروشگاه‌های هارددیسکانت خود کرد. در دهه 1990 این شرکت با افزایش تعداد فروشگاه‌هایش در سرتاسر دنیا شروع به جهانی‌شدن و شناساندن خود در سطح بین‌المللی کرده است.

 انگلستان

کارفور کسب‌وکار خود در انگلستان را از سال 1970 آغاز کرده است و بین دهه‌ی 70 تا 80 میلادی چندین فروشگاه در سراسر انگلستان افتتاح کرده است که تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده‌اند.  

ایران

کارفور در سال 2009، اولین فروشگاه خود را در ایران با نام HyperStar در منطقه غرب تهران افتتاح کرد. این شركت با تركيبی از خريد و تفريح، مفهوم جديدی را در خرده‌فروشی ایران ايجاد كرده است. فروشگاه های دیگری از کارفور در شهرهای بزرگ ایران با قفسه فروشگاهی و یخچال فروشگاهی این شرکت راه اندازی گشت.

 

قفسه فروشگاهی

بلژیک

در سال 1963 کارفور یک مفهوم جدید به نام هایپرمارکت را خلق کرد و نخستین هایپرمارکت کارفور نیز در سنتژنویودبوا با مساحت 2500 مترمربع، 12 صندوق و 400 فضای پارکینگ احداث شد. کارفور اولین هایپرمارکت خود را در خارج از فرانسه در کشور بلژیک و اولین آن در خارج از اروپا را در کشور برزیل تأسیس کرده است. 

پرتغال

کارفور سهام خود را در بازار بورس پرتغال به شرکت Sonae با ارزش 345 میلیون دلار در سال 2004 فروخته است. 

تایوان

کارفور در سال 1989 با شراکت با یک شرکت تایوانی که اولین گروه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بود، در آسیا حضور پیدا کرده است. این گروه حضور در آسیا را گسترش داده و در حال حاضر با شرکت ماجدالفطیم در امارات متحده عربی و اردن نیز همکاری می‌کند. اردنکارفور در اردن بسیار محبوب است، کارفور اکسپرس‌ فروشگاه‌های کوچک‌تری هستند که در مناطق خرید کوچک کار می‌کنند. شناخته‌شده‌ترین آن‌ها کارفور Express: Swefih Avenue، در خیابان Mall در Swefih است.

عمان

کارفور در سال 2001 یک فروشگاه در حومه شهر مسقط و در سال 2008 شعبه دیگری در قرآن افتتاح کرد. در ماه می 2011 کارفور فروشگاه Sohar را باز کرد. چهارمین فروشگاه کارفور در مارس 2012 در بازار بزرگ مسقط افتتاح شد. شعبه پنجم در 24 می 2013 در سالالاه افتتاح شد. این رسماً به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه در عمان تأیید شده است.

اتریش

در سال 1976 کارفور یک فروشگاه را در شهر Süd در جنوب وین باز کرد. با توجه به موفقیت‌های محدود، فروشگاه بسته شد؛ و از آن زمان تا به امروز کارفور هیچ تلاشی برای وارد شدن به بازار اتریش انجام نداده است.

ارمنستان

کارفور اولین فروشگاه تجاری خود را در ارمنستان در بازار ایروان در تاریخ 11 مارس 2015 افتتاح کرده است که حدود 10000 مترمربع مساحت را در برگرفته است. کارفور جزء موفق‌ترین و محبوب‌ترین فروشگاه‌ها در ارمنستان است.

مراکش

کارفور دارای 10 hypermarket در مراکش است و اکثر آن‌ها در منطقه کلان‌شهر کازابلانکا واقع شده است. کارفور Maroc شریک Label’vie، یک فروشگاه زنجیره‌ای مراکشی می‌باشد. تمام فروشگاه‌های Label’Vie به بازار کارفور تبدیل شده‌اند. کارفور هنوز در حال گسترش حضور خود در مراکش با باز کردن سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ است.

جنوب امریکا-برزیل

Carrefour Brazil (که بزرگ‌ترین بازار خارج از فرانسه است) در سال 1975 تأسیس شد و به‌عنوان دومین فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ بازارهای برزیل در رقابت با Groupe Casino، Walmart و دیگر فروشگاه‌ها است. این فروشگاه‌ها در سال بیش از 25 میلیون محصول در بازار برزیل به فروش می‌رساندن.

ترکیه

کارفور در ترکیه تحت نام کارفور SA فعالیت می‌کند. ترکیب محصولات باکیفیت و درک زندگی مشتریان باعث شده است که کارفور در ردیف اول فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ترکیه باشد.تمامی محصولات فروشگاه های کارفور در ترکیه از توسط یخچال فروشگاهی و قفسه فروشگاهی این شرکت تجهیز می گردد.

 

فروشگاه کارفور

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *